Importanta fibrelor

Home  >>  Mentinere  >>  Importanta fibrelor

Importanta fibrelor

   Mentinere ,,   October 18, 2015  No Comments

Fibrele sunt componentele nedigerabile din mancare. Fibrele au un rol important in scaderea colesterolului precum si in reducerea incidentelor anumitor tipuri de cancer, in special cele legate de tractul digestiv.
Fibrele pot fi de doua feluri solubile si insolubile. Cele insolubile se gasesc in special in cereale integrale si legume si ajuta la mentinerea miscarii in tractul digestiv. Cele solubile ajuta in special la evitarea constipatiei si se gasesc in fasole, ovaz, orz, mere si alte fructe.
Cantitatea de fibre recomandata este de aproximativ 30-40 grame/zi. Din pacate majoritatea dintre noi nu mananca decat aproximativ 15 grame de fibre pe zi.

Printre sursele de fibre se gasesc:
1. Cerealele integrale: grau integral, ovaz integral, orez salbatic, orez brun, orz si chiar si popcorn. Pentru inceput ar fi bine sa renuntam la painea alba si sa o inlocuim cu graham sau paine integrala.
2. Fructe si legume. Acestea nu ar trebui sa lipseasca in nici o zi din meniu nu numai datorita continutului de fibre dar si al continutului de minerale si vitamine.
3. Leguminoasele (mazare, fasole, linte). Este considerat utila mancarea de leguminoase de 3 ori pe saptamana.
4. Nucile si semintele. datorita continutului mare de grasime evident nu este recomandat sa se exagereze cu acestea dar totusi in cantitati limitate sunt foarte utile organismului.