Dieta Montignac

Home  >>  Diete  >>  Dieta Montignac

Dieta Montignac

Diata Montignac a fost realizata de Michel Montignac acum aproximativ 25 ani si a fost promovata si in romania acum aproximativ 10 ani.

Initial a avut parte de foarte multa neincredere si critici deoarece era diferita de orice alt regim de pana atunci. Nu promoveaza nici clasica ‘infometare’, nici dietele bazate numai pe proteine gen dieta Atkins si mai mult decat atat introduce un element absolut nou si anume indicele glicemic.

Dieta Montignac are la baza cateva principii:

  • mesele trebuie sa fie formate ori numai din alimente proteice + grasimi (carne, oua, branza dar si legume cu continut mic de glucide) ori mese bazate numai pe glucide
  • alimentele bazate pe glucide trebuie sa fie din cele cu un indice glicemic cat mai mic, de preferat sub 35. Exemple: alimente cat mai putin prelucrate precum cerealele integrale (paine integrala), in general legumele (mai putin cartoful), fasole, linte dar si altele. Puteti vedea informatii despre indicele glicemic pentru majoritatea alimentelor pe pagina http://www.montignac.com/en/search-for-a-specific-glycemic-index/
  • Intre mesele bazate pe glucide si cele bazate pe proteine trebuie sa existe un minim de 4.5 ore.
  • Fructele trebuie mancate separat in afara meselor la cel putin 3 ore dupa masa si minim 30 min de preferat o ora inainte de urmatoarea masa. Evident sunt interzise fructele cu un indice glicemic mare precum bananele sau fructele uscate.
  • Zaharul, mierea, dulciurile bazate pe zahar, produsele de patiserie in general au indice glicemic peste 85 (sau zaharul care e etalon 100) si sunt strict interzise.

In prima faza a acestei diete se considera ideal ca minim doua mese sa fie bazate pe proteine + grasimi sievident a treia pe glucide. In acest fel in perioada de alimentatie cu proteine si grasimi corpul incepe sa consume cel putin partial din propriile resurse. In absenta glucidelor si in general a glucidelor cu indice glicemic mare, organismul nu mai secreta insulina in cantitati mari si din acest motiv grasimile nu pot fi depozitate de organism.

In faza a doua dupa ce s-a ajuns la greutatea dorita trebuie mentinuta separarea principiilor alimentare in continuare si pe cat posibil sa existe in continuare o masa sau de preferat doua bazate pe proteine. In aceasta etapa evident se pot introduce si carbohidrati cu indice glicemic ridicat dar evident trebuie sa incercam in continuare sa evitam aceste produse.

Avand in vedere ca nu este o dieta bazata pe cantitati scazute de alimente si nici nu elimina o parte dintre acestea, este destul de usor de urmat cu conditia sa fie inteleasa. Pentru mai multe detalii puteti vedea siteul oficial http://www.montignac.com