Dieta Dukan

Home  >>  Diete  >>  Dieta Dukan

Dieta Dukan

   Diete ,   December 27, 2014  No Comments

Dieta Dukan este o dieta bazata foarte mult pe proteine realizata de Doctorul Pierre Dukan in anul 2000 (prima editie a cartii “Je ne sais pas maigrir”). Odata cu aceasta dieta dr Dukan a devenit unul din cei mai cititi autori, cartile lui avand un tiraj total de peste 11 mil exemplare, in 25 limbi.

Dieta Dukan alaturi de dieta Montignac a reprezentat o schimbare in gandirea dietelor care de zeci de ani promoveaza doar reducerea caloriilor si in urma carora apare de obicei acelasi rezultat si anume revenirea la stadiul initial sau chiar mai rau. Din cauza acestei schimbari in gandirea alimentatiei, dieta Dukan a avut parte evident si de o opozitie puternica.

In aceasta dieta sunt permise 100 alimente (iar in prima faza cea de atac numai 72) bazate in special pe proteine. Puteti vedea o lista completa la http://www.dukandiet.co.uk/the-dukan-diet/method/food-list

Fazele acestei diete sunt:

  • faza de atac in care sunt permise numai proteine (peste, carne slaba, oua, branza, produse din soia) si care este in general intre 2 zile si o saptamana. In aceasta perioada scaderea in greutate este semnificativa si ne va motiva in continuare sa putem tine dieta si sa avem incredere in noi.
  • faza de croaziera include incet incet in alimentatie si legume: anghinare, muguri de fasole, sparanghel, varză de bruxelles, sfecla, broccoli, varza, morcov, conopida, telina, vinete, andive, fenicul, fasole verde, salata verde, rucola, ciuperci, bame, ceapa, praz, ceapa, esalota, ardei, dovleac, ridichi, rubarba, spanac, rosii. Atentie, nu sunt permisi cartofii.
  • faza de consolidare in care ne invatam organismul sa nu depuna imediat grasimi chiar daca ii dam mai multe calorii. In aceasta faza sunt introduse si produse din carne cu grasime (gen carne de porc), o portie de fructe pe zi (cu exceptia bananelor, strugurilor, fructelor uscate si a cireselor), 2 felii de paine integrala pe zi. Deasemenea se introduce o masa pe saptamana in care se permit si deserturi, aperitive, vin. In a doua parte a acestei faze se permit 2 astfel de mese pe saptamana. Ramane totusi o zi pe saptamana in care trebuie sa mancam doar proteine ca in faza de atac. Cu ajutorul acestei zile reglam eventualele depuneri din celelalte zile.
  • faza de stabilizare in care trebuie urmate 3 reguli pentru restul vietii:
    • o zi pe saptamana de proteine (precum in faza de atac)
    • 20 min de mers pe jos zilnic si sa nu se foloseasca lifturile sau scarile rulante niciodata
    • 3 linguri de tarate de ovaz in fiecare zi

Exercitiile fizice sunt evident esentiale in aceasta dieta precum ar trebui sa fie considerate in viata noastra in general. Minimul necesar este mersul pe jos zilnic (precum in ultima faza de stabilizare) dar evident este extrem de benefic daca facem mai mult de atat.

Pentru mai multe detalii despre aceasta dieta puteti sa va informati pe site-ul http://www.dukandiet.co.uk/