Despre Greutate

Home  >>  Mentinere  >>  Despre Greutate

Despre Greutate

Cand incepem o cura de slabire sau sa mergem la sala pentru a ne imbunatati conditia fizica sau orice metoda alegem in mod sigur verificam si cantarul. La femei “am auzit” ca greutatea trebuie sa fie inaltimea in centimetri -100 – 10kg deci daca avem 165 cm, greutatea ideala ar fi 55. La barbati nu se mai scad cele 10 kg.

Asa sa fie?

Dar colegul de serviciu care are 1.80m cu 80kg dar are burtica? Sau colega de 1.65 si 60 kg dar un corp de invidiat  deoarece merge zilnic la sala? Oare greutatea in sine este cea mai importanta sau defapt cel mai important este procentul de grasime din organism, care dealtfel spus pe scurt: grasimea in organism = boala. De ce boala? Auzim zilnic la televizor si in reviste ca obezitatea este defapt cea mai mare problema a omului modern. De aici vin aproape toate bolile.

Am ajuns deci la concluzia ca nu atat greutatea in sine este cea mai importanta ci mai ales procentul de grasime in organism. Astfel se considera urmatoarele valori:

Descriere Women Men
Grasime esentiala 10–13% 2–5%
Atleti 14–20% 6–13%
Fitness 21–24% 14–17%
Medie 25–31% 18–24%
Obezitate 32%+ 25%+

Media din pacate asa cum o spune si cuvantul este doar o medie si acolo din pacate ne cam aflam majoritatea in medie… Unii dintre noi defap peste medie, chinezii sub medie, si asa se ajunge la medie …

Idealul ar fi probabil in categoria atleti dar bine este si in categoria Fitness. In prima si in ultima categorie insa este foarte rau, acolo fiind cele mai mari riscuri de sanatate. In prima deoarece totusi avem nevoie si de grasimi in organism si daca nu suntem in faza de concurs de culturism, nu e bine totusi sa stam prea mult in acea zona. In ultima este evident ca acolo apar cele mai multe boli si viata este scurtata foarte serios doar pentru ca suntem in acea zona.

De ce nu este bine sa avem multa grasime? Simplu. Imaginati-va ce e mai bine sa avem, un angajat la un pensionar sau un angajat la 3 pensionari ca medie? Tot asa, simplu, ce e mai bine pentru inima sa “irige” muschii care sunt activi sau sa mai irige si cateva zeci de kg de grasime? Asta la modul cel mai simplist…

Prin urmare cel mai important este sa urmarim procentul de grasime din organism si mai putin greutatea in sine. Pentru asta puteti folosi un cantar cu astfel de functie: